האזינו • "התסמונת בציונות הדתית, שמצביעים למישהו אחד ובאים בטענות למישהו אחר"

    דוד קורצווייל No Comments on האזינו • "התסמונת בציונות הדתית, שמצביעים למישהו אחד ובאים בטענות למישהו אחר"
    7:36
    02.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ס"ד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר הביטחון אלי בן דהן שוחח עם מני גירא שוורץ במהדורה המרכזית של קול חי ואמר:" אומנם אני סגן שר הביטחון אבל אין לי שום נגיעה לעניין הזה של הרס הבתים. אני מצר על כך מאד, כואב לי שבתים נהרסו בעקבות פסק דין של בג"צ, פסק דין בעיני מיותר. בית המשפט יכול היה להגיע לתוצאה אחרת(…). דובר על זה שאני אהיה אחראי על המנהל האזרחי, מסיבות שונות שכרגע לא המקום לפרט אותן, התברר שאני אקבל סמכויות במנהל האזרחי אבל לא את כל הסמכויות".

    "אני לא חושב שבאירוע שקרה בימים האחרונים, היה ניתן להגיע לפתרון על ידי אחד מהשרים", אמר סגן השר בן דהן. (…)"אם יש דבר שאנחנו צריכים ללמוד לעתיד, זה לנסות לטפל בביורוקרטיה האדירה של היתרי הבנייה, לשנות אותה. אני מקווה שוועדת ההסדרה שהוקמה בעקבות דרישה של הבית היהודי תמצא פתרונות לסוגיות הקרקעיות שקיימות ביהודה ושומרון ואני מקווה שהפתרונות הללו ימנעו את המחזות שראינו היום".

    מדוע באים בתלונות אליכם ל"בית היהודי", אותם מתיישבים? הרי למעשה אתם יכולים לומר להם את האמת, 'לכו לליכוד, הליכוד הוא זה ששאב את המנדטים והנה, תראו, זה מה שעושים בליכוד להתנחלויות'.

    בן דהן: " קודם כל אתה צודק, בהחלט צודק, משום שבראש ובראשונה צריך לבוא בתביעות למי שמרכיב את הממשלה, למי שהבטיח למתיישבים שיעמוד לצידם(…). כל ראשי המועצות ביו"ש, אולי נדמה לי יש יוצא מן הכלל אחד, הם כולם אנשי ליכוד, תומכים בליכוד… זאת התסמונת לצערי בציונות הדתית, שמצביעים למישהו אחד ובאים בטענות למשהו אחר. חוץ מזה, כולם מבינים שאם יש מפלגה שבאמת נושא ההתיישבות ביהודה ושומרון יקר לה – זה אנחנו. והראייה, שהיום רק בגלל הלחץ של הבית היהודי אושרו סוף סוף 300 יחידות בבית אל(…). נכון, זה 300שכבר הובטחו ולצערי הרב ההבטחה הזאת לא קוימה. ההבטחה של היום כבר בוצעה. אישורי הבניה כבר נמצאים במשרדי המועצה המקומית בבית אל.

    "ראש המנהל האיזורי כבר חתם היום, מיד לאחר שקיבל את הוראת ראש הממשלה, ראש המנהל חתם, היתרי הבנייה נמצאים בידי ראש המועצה המקומית ואני מקווה שבימים הקרובים יתחילו לבנות את היחידות הללו" דברי בן דהן.



    0 תגובות